Jelenlegi hely

Bach-virágterápia

"A betegség nem kegyetlenség, nem is büntetés, hanem egyfajta korrekció. A lélek eszköze, amellyel rámutat hibáinkra, hogy visszatartson a nagyobb tévedések elkövetésétől, megakadályozza, hogy további kárt okozzunk, és visszavezessen az igazság és fény újtára, amelyről soha nem kellett volna letérnünk." (Dr. Edward Bach)

A Bach-virágterápiát Dr Edward Bach, angol orvos, dolgoza ki az 1930-as években. Rádöbbent, hogy az orvostudomány a betegek kezelésekor csupán a tünetekre, illetve azok enyíhtésére, megszüntetésére fókuszál, s magát a beteg lelkiállapotát, életkörülményeit nem veszi figyelembe. Elhatározta, hogy keres egy olyan módszert, amellyel mind a test, mind pedig a lélek betegségeit gyógyítani lehet.

Ezt végül a virágokban találta meg. Hosszú éveken át járta a vidéket, különböző virágokkal kísérletezett, míg végül megtalálta azt a 38 esszenciát, amelyek lefedik az emberi szenvedést előidéző összes lelkiállapotot.

Hogyan hatnak az esszenciák?

A Bach-féle virágesszenciák természetes és szelíd módon enyhítik és harmonizálják a negatív lelki állapotokat. A virágeszenciák az egyén és nem a betegség vagy tünetek kezelésével érik el hatásukat. Közvetlenül az érzelmi állapotot befolyásolják. A Bach-virágterápiában használt növények közül a legtöbb nem tartozik a hagyományos értelemben vett gyógynövények közé, tehát nem avatkoznak bele szervezetünk biokémiai folyamataiba, sokkal inkább energetikai úton hatnak rá. Segítenek akut és krónikus lelki problémák enyhítésében vagy megoldásában, támogatják a személyiségfejlődést, valamint fontos szerepet játszanak a betegségeket kiváltó helyzetek kiküszöbölésében is.

Az esszenciák hatása nem a negatív hozzáállás elnyomásában, hanem annak pozitívra fordításában nyilvánul meg. Elindítja a szervezet öngyógyító folyamatait és felszabadítja a testet, hogy képes legyen megszabadulni a betegségtől és a stressztől.

Az esszenciák nem csupán a már kialakult betegség esetén hatásosak. Mindannyian átélünk olyan nehéz, fárasztó időszakokat, amikor negatív kedélyállapotba kerülünk. Ilyenkor is roppant értékes lehet az eszenciák segítsége, mert segítenek helyreállítani a megbomlott egyensúlyt még a testi tünetek megjelenése előtt.

A gyógyulás folyamata:

Az esszenciák szedésének időtartama és az érzékelhető hatás egyénenként és körülményenként változó.

Akut esetekben akár órákon belül érezhető a hatás, ha viszont valami hosszabb ideje fennálló, mélyebben gyökerező problémáról van szó, akkor napokig, hetekig is eltarthat mire a várt javulás érzékelhető. Az eszenciák fokozatosan és gyengéden érik el hatásukat.

Egy terápiás keveréküveg általában három hétre elegendő. Ez idő elteltével érdemes újragondolni a használt esszenciákat. Gyakran előfordul, hogy egy három hetes kezelés után felszínre kerül a személyiség egy másik aspektusa, melyet kezelni kell, és ilyenkor újabb esszencia választására van szükség.

A virágesszenciáknak nincs semmilyen kellemetlen melléhatásuk. Előfordulhat azonban, hogy kiválthatják a korábban elnyomott tünetek megjelenését. Olyan tünetekről van szó, mint a méregtelenítő-tisztítókúra alatti bőrkiütés vagy az elfojtott érzelmek felszínre kerülése. Ezek a gyógyulási folyamat szerves részét alkotják és csak ideiglenes tünetek.

Milyen esetekben segít a Bach-virágterápia?

• A lelki egé szség fenntartása vagy helyreállítása
  • Lelki stressz helyzetek és életkrízisek akut kezelése
  • Akut és krónikus testi és lelki betegségek kiegészítő kezelése
  • Megelőzés